Hilangkan Bintik Hitam Di Muka Menggunakan Berus Gigi. Hasilnya Memang MENAKJUBKAN !!

Bintik hitam pada muka ? Dah pakai pelbagai produk pun bintik hitam masih lagi ada ? Jangan risau, kami ada jalan penyelesaian mudah yang korang boleh cuba buat dekat rumah. Percaya atau tidak, dengan menggunakan berus gigi, masalah bintik hitam akan hilang dengan segera tau! Ya, nak tahu cara-caranya?

Hilangkan Bintik Hitam Di Muka Menggunakan Berus Gigi. Hasilnya Memang MENAKJUBKAN !!! | Bintik hitam pada muka ? Dah pakai pelbagai produk pun bintik hitam masih lagi ada? Jangan risau, kami ada jalan penyelesaian mudah yang korang boleh cuba buat dekat rumah.

Percaya atau tidak, dengan menggunakan berus gigi, masalah bintik hitam akan hilang dengan segera tau! Ya, nak tahu cara-caranya? Meh tengok kat bawah ni :

Bahan-bahan :

Sediakan 1 sudu teh ubat gigi
1 sudu teh serbuk penaik
Air suam secukupnya
Tuala
Langkah-langkah penyediaan:

Cuci wajah korang hingga bersih terlebih dahulu
ambil tuala dan celup ke dalam air suam , kemudian usap tuala tersebut pada kawasan berbintik. Tujuan ini adalah untuk membuka pori serta mencegah bakteria dari tangan dan kuku masuk ke liang pori
sediakan satu bekas, campur ubat gigi, serbuk penaik dan air kedalam bekas tersebut. Kacau hingga rata.
Sapu campuran ubat gigi tadi di bahagian berbintik hitam, gosok dengan berus gigi selama beberapa minit.
Selepas gosok, korang biarkan 1-2 minit sebelum cuci muka korang dengan air suam
Korang mesti belum cuba kan? Cara ini sangat berkesan pada wajah korang yang ada masalah bintik hitam. Kalau nak tahu trik ini berkesan pada wajah korang atau tidak, sila cuba dahulu ya!

Sumber:- THR Gegar

sumber : buletin kampung

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *